Wednesday, 23 November 2011

8.nädal

Sel nädalal tegelesin weebly keskkonna disainimisega Scrarchi töökeskkonnaks.
http://scratchime.weebly.com/

 Koolis arutasime edasise tegevuse läbi haridustehnoloogi ja IT-spetsialistiga. Plaan on teha järgmisel nädalal esimene tund sel teemal. Lisaks programmiga tutvumisele tehakse esimene töö. Testime ka seda, milline juhend õpilastele lihtsam ja sobivam tundub: videojuhend või paberil olev.
Nädala teises pooles on vaja teha 1.tunni töö juhend paberi. Ka tahan tegelema hakata nüüd IKT testi kogutud andmete analüüsiga.
E-kursus on lõppenud. Polnudki nii hirmus, kui algul kartsin! Rõõmu tegi see, et aktiivsed osalejad tegid töid hoolega ja olid kursusega väga rahul. Ei peljanud nad abi paluda ega olnud raskusi vastastikusel koostööl. Aidati kaasõppureid ja kommenteeriti sõbralikult nii materjale kui ka üksteise töid. Rahul ei saa olla sellega, et pooled alustajatest lõpuni ei jõudnud. Kuigi neid sai julgustada pidevalt ja saata individuaalseid kirju abi pakkumisega. Järgmisel korral olen kohe algusest peale väga hoolas jälgimaks, et need, kellel jääb midagi tegemata, ikka jätkaksid. Olin selles osas ise veel ka kogenematu ja ei osanud kohe utsitama hakata. Proovisin üleüldise toetusega, aga ilmselt oleksin pidanud kohe personaalselt lähenema.

3 comments:

  1. Tegelikult jääbki tihti täiskasvanud õppijal töö pooleli. Olen märganud, et kui esimene nädal veel jõutakse ära teha, siis edasi mitte. St enamik poolelijätjaid loobub peale esimest nädalat. Aga mul on digipiltidest kolm juhust sellist, kus inimene on liitunud hilisema kursusega ja siis asjad ära teinud. Sest poolelijätmise põhjuseks enamasti ei ole laiskus ja raskus.

    ReplyDelete
  2. Ka mina olen kogenud, et alati on keegi, kes loobub ja põhjuseid on erinevaid, mis siiski enamikel juhtudel taanduvad sisemise motivatsiooni puudumisele. Kui kellegil on tõesti kiire, aga tahab lõpetada, siis on palutud pikendust ja on see ka ilusti saadud, kuid kui ei ole suudetud kursust endaga rääkima panna, siis on ka loobumine kiire. Ning nagu Siret ka ütles, loobutakse kohe alguses, seda olen ka mina kogenud.

    Kui sa, Siret, mõtled, et mida sa õppisid õppejõuna sellest kursusest (mida paremini teha, kuidas õppejõuna areneda), siis kuidas sa selle sõnastaksid..? Kas see võikski olla see personaalsema lähenemise kasutamine või midagi veel?

    Kairit tervitades

    ReplyDelete
  3. Tegelikult nende poolelijätmiste ja hilisemate jätkamiste põhjal võibki järeldada, et kui see sisemine motivatsioon leitakse, või ei ole suuri väliseid segajaid, siis tehakse töö ära ja hooga. Nende kolme puhul pakkusin, et tõstame vanast kursusest tehtud tööd üle, aga minu meelest tegid nad täitsa uued postitused ja nautisid õppimist täieg (nagu lapsed ütlevad :))
    Ja väljast mina ei suuda motiveerida, pigem see ärritab (seda olen ise õppijana ühel e-kursusel kogenud), kui uuritakse, mis juhtus, kas aitan. See on sama kui poes müüa tuleb küsima, et kas saab aidata - enamik eelistab ise ringi vaadata ja kui jänni jääb, siis abi paluda :)

    ReplyDelete