Monday, 24 October 2011

3.nädal

Mitu pikka päeva käisin GAGis IKT tasemeteste tegemas. Testi käisid tegemas 4.b, 5.klassid, 6.a ja 6.c klass. Uue veerandi algul teevad testi ära veel 4.a ja 6.b klass.
Õpilased pidid töötlema Wordi-teksti ja saatma maili. Testi käigus torkas silma, et matemaatika-muusikaklassid said üldiselt paremini hakkama (neil on ka kord nädalas tunniplaani järgi tund arvutiklassis) ja ka 6.a klass, mis on oma algklassiõpetajaga päris palju ainetunde teinud arvutiklassis. Täpsem analüüs tuleb muidugi siis, kui kõik on testitud ja kokkuvõtted tehtud.
Märkasin ka seda, et tekstitöötlus vajab veel õppimist: seega tuleb selles osas ka õpetajatel veel tööd teha. Kuna GAGis arvutiõpetust eraldi pole, siis on mõtlemisekoht, kuidas seda teha.

Tegin Exceliga tabeli, kuhu testi tulemused kirja panna. Töötasin välja ka hindamisjuhendi. Kokku saavad testitavad max 20 punkti, iga osaoskuse eest vastavalt siis 1-4 punkti. Olles tabeli valmis saanud ja suure hulga andmeid ka sinna sisestanud, käis salvestamisel korraga pauk ja minu mälupulk koos tehtud tööga lakkas toimimast! See tähendas, et pidin kogu selle päeva töö uuesti tegema. Õnneks olid andmed veel postkastis ja serveris olemas!

GAGi IKT taristu kohta teen 4.nädalal valmis mõistekaardi. Andmed on juba kogutud ja neile on vaja anda ülevaatlikum ja visuaalselt kenam vorm.

E-kursus edeneb omasoodu. Õppuritest pooled on edukalt kõik etteantud ülesanded sooritanud ja tagasisideleht annab teada, et kursus meeldib. Tehnilisi probleeme sel nädalal ei ilmnenud. Kuna pooltel kursuslastel on asju tegemata, siis püüan neid selleks motiveerida julgustades ja innustades. Loodan, et koolivaheajal saavad nad oma tööd valmis, sest ilmselt oli veerandilõpp nii pingeline, et aega e-kursuseks nappis.

Ise tunnen, et praktika käib täie hooga, aga oma enesetunne on veel veidi hõre. Kuna minu haridustehnoloogiline kogemus on napp ja praktikal on terve rodu tegevusi, mille osas ma veel end kindlalt ei tunne, siis on vaja pidevalt õppida ja uurida. Loodan, et praktika lõpuks on minu visioon haridustehnoloogia osast minu edaspidises elus ka juba oluliselt selgem.


3 comments:

  1. Kuidas sa planeerid õpetajaid motiveerida? Järsku on sul selleks mõni huvitav nipp?

    ReplyDelete
  2. Ma arvan, et ega mul mingit erilist nippi ei ole, aga püüan olla väga julgustav ja positiivne. Ja julgustada õpetajaid ikka jätkama, kui ka raskevõitu ja tahtmine asi pooleli jätta. Positiivsus on siis ehk see nipp...

    ReplyDelete
  3. Minu kogemus ütleb ka, et kui keegi hakkab järgi jääma kursusel ning tundub, et tahab käega lüüa, siis selline personaalne lähenemine, ajapikenduse andmine, tehniliselt toetamine, julgustamine - need on väga hästi mõjunud ning osaleja leiab justkui uut jaksu.

    Kairit

    ReplyDelete