Juhend
I
osa
1. Avage
dokument kool.doc .
2. Salvestage
dokument oma dokumentidesse nimega
gag380.doc .
3. Määrake
lehekülje veeristeks paremalt, vasakult, alt ja ülevalt 2,5 (Normal).
4. Muutke
kogu teksti font Times New Romaniks, suurusega 14 pt.
5. Määrake
reavaheks 1,5.
6. Joondage
esimene rida keskele ja muutke
rasvaseks.
7. Rakendage
ülejäänud tekstile vasakjoondus.
8. Muutke
teksti Gustav Adolfi Gümnaasiumi 380. aastapäeva sündmused font tumesiniseks ja tõmmake sellele joon
alla.
9. Moodustage
aastapäeva sündmustest täpploend.
10.
Otsige internetist kooli asutaja pilt.
11.
Lisage kooli asutaja pilt teksti alla.
12.
Lisage pildi alla viide.
13.
Valige üks joonistusprogramm ja joonistage
kooli sünnipäevaks lillekimp. Salvestage
pilt.
14.
Lisage pilt dokumendile.
15.
Salvestage dokument.
II
osa
1. Saatke
aadressile kristi.rahn@gag.ee
e-kiri. Koopia kirjast saatke aadressile
ingrid.maadvere@gag.ee
.
2. Kirjutage,
mida tavaliselt arvutiga teete. Kui kaua olete päevas arvutis? Mida teete
internetis? Milliseid lehekülgi külastate? Mõtle ka kirja vormistamisele
(milline on algus, milline lõpp).
Esialgu olid ka allolevad osad.
MS PowerPoint
- Avage programm MS PowerPoint.
- Salvestage esitlus nimega gag.ppt oma dokumentidesse.
- Esimesele slaidile kirjutage Gustav Adolfi Gümnaasium, oma nimi ja käesolev aasta.
- Lisage slaid loeteluga. Pealkirjaks Huvialaringid põhikoolile.
- Otsige kooli kodulehelt üles põhikoolile mõeldud huvialaringid ning kopeerige esitlusse. Kasutage täpploendit.
- Lisage tühi slaid.
- Otsige Internetist Gustav Adolfi Gümnaasiumi pilt ning lisage see tühjale slaidile.
- Pildi alla kopeerige aadress, kust pildi leidsite. Lingi suurus 9 pt.
- Lisage pealkirjaslaid ja kirjutage sinna Tänan!
- Tõstke GAG pildiga slaid teiseks.
- Salvestage dokument.
MS Excel
- Avage dokument õpilastearvud.doc
- Salvestage fail oma dokumentidesse.
- Sorteerige klassid kasvavas järjekorras.
- Kirjutage lahtrisse 8A kokku.
- Arvutage lahtrisse 8B õpilaste arv.
- Lisage tulpdiagramm, mis näitab õpilaste arvu klassiti.
- Tulpdiagrammi pealkirjaks pange 2.kooliastme õpilased.
- Salvestage dokument.
Kuna alustasin esmakordselt iseseisvalt e-kursusega "MP3 koolielus", siis palju toimetamist oli ka sellega. Pidin kursuslaste töid üle vaatama, neid julgustama ja abistama. Ja kuna tekkis mitmeid probleeme, siis kohati ka ise lahendusi internetiavarustets ja haridustehnoloogidest sõpradelt otsima. Hea on tõdeda, et probleemid leidsid lahenduse. Eile õhtul uut nädalat toimetades selgus, et õpitav veebikeskkond on oma välimust ja pisut ka sisu muutnud ning brauserite suhtes tujukaks läinud! Jälle mitu tundi otsimist, vaatamist ja muutmist!
Raskeks, aga ka põnevaks teeb see muidugi töö! Uuel nädalal alustan kõigepealt ise Scratchi meeldetuletamisega ja IKT-testide läbiviimisegaGAGi 2.kooliastmes. Ajakava on paigas.
Kristi, mulle meeldiks, kui sa pisut põhjalikumalt analüüsiks, mis probleemid ilmnesid, miks need ilmnesid, kuidas sa nende lahendamisega hakkama said, praegu mainid vaid põgusalt. Eneseanalüüs on praktika raames sama oluline nagu praktilised töödki :)
ReplyDeleteKairit
Püüan seda teha ja tegelikult enda arvates tegin seda.
ReplyDeleteProbleemid olid sellised spetsiifilised. Igat üht eraldi kirja panna pole vist mõtet. Üldjoontes võib öelda, et kui kursuslane jääb tehniliselt hätta, siis selleks, et teda juhendada, pean ma ka ise proovima, otsima, katsetama. Taustaoskusi ja -teadmisi mul endal napib veel.
Aga püüan edaspidi olla analüüsivam ja probleemide kirjeldamisel täpsem.
Mõistan, et tehnilisi probleeme pole võimalik kõiki siia kirja panna ja see polegi oluline. Kommentaar avaski rohkem sinu mõtte, et selleks, et teisi aidata, pean ise asjad läbi proovima. Postituses on see ka olemas, aga ei jõudnud nii hästi minuni :) Aitäh selgituse eest.
ReplyDeleteKairit
Kas see test, mille sa koostasid on mõeldud põhikoolile? Mis klassidele? Kui palju aega andsid testi sooritamiseks?
ReplyDeleteKoolitusel on tihti selline olukord, et avad keskkonna ja see on üleöö enda välimust muutnud või vajab mingit lisavidinat. Ega siin miski muu ei aita, kui ikka uuesti läbi proovida. Kahjuks tähendab see sedagi,et ka juhendit tuleb muuta.
Test kestis ühe koolitunni so 45 minutit ja mõeldud oli 2.kooliastmele ehk siis 4.-6.klass.
ReplyDelete